Pro dokončení objednávky klikněte na tlačítko níže.

I v případě, že o pomůcku Určujeme slovesa nemáte zájem, klikněte na Ne, nechci. 

POZOR ALE ... Ještě si můžete do košíku přihodit didaktickou pomůcku ⬇️⬇️⬇️

Určujeme slovesa

Pomůcka obsahuje: 10 dešifrovacích  pevných obálek, 10 balení po 4 zasouvacích proužcích k určování mluvnických kategorií, 250 vět na kartičkách do ruky s barevným kódem, 100 ks karet se slovesy v neurčitém tvaru, příručku pro učitele.

Cena pro vás za didaktickou pomůcku v krabici 4 200 Kč

Určujeme slovesa

Soubor určený k procvičování učiva sloves u žáků 1. stupně základní školy.

Tato pomůcka je alternativním způsobem výuky. Díky ní si žáci upevní a procvičí získané vědomosti hravou formou.

Věty jsou sestaveny tak, abyste dostatečně procvičili osobu, číslo, způsob, čas. Součástí pomůcky je i příručka pro učitele, kde najdete další využití vět. Například: didaktické hry, součástí pomůcky jsou věty s rčeními, příslovími, přirovnáními, pranostikami.

Jak pomůcka funguje?

Začněte psát zde...

Každý žák pracuje svým vlastním tempem, má možnost sebekontroly. Pomůcka je vhodná i k práci s žáky se specifickými poruchami učení. Tento učební materiál je variabilní, nabízí širokou škálu didaktických aktivit směřujících k procvičení daného tématu.

Nejvýznamnější přínos této pomůcky je v tom, že si žák sám pomocí dešifrovací obálky a proužků vytvoří barevný kód. Ihned může provést kontrolu správnosti otočením karty s větou. Barevný kód se musí shodovat.

Kontrolu provádí žák sám či ve spolupráci se spolužákem, případně učitelem či rodičem. Je to
snadné a rychlé, stačí jediný pohled a máte okamžitou zpětnou vazbu.

Slovesa jsou vypracovaná na způsob určování podstatných jmen, podívejte se na video, jak pomůcka – podstatná jména vypadají.

Didaktická pomůcka SLOVESA rozvíjí:

  • jemnou motoriku
  • zrakové rozlišování
  • prostorovou orientaci
  • čtenářské dovednosti
  • jazykový cit a slovní zásobu
  • samostatnost, sebekontrolu a sebehodnocení
  • schopnost práce s chybou
  • schopnost spolupráce ve dvojici nebo skupině

Pomůcka obsahuje 2 části:

1. část - KARTY SE SLOVY

Soubor obsahuje 100 karet se slovesy v neurčitém tvaru.

Možnosti využití karet se slovy:

  • řazení slov podle abecedy
  • tvoření vět s vybraným slovem
  • sestavení krátkého příběhu s vybranými slovy
  • třídění slov – žáci třídí slova dle svého uvážení a svou volbu zdůvodňují nebo třídí podle předem určených kritérií, (např. podle významu, počtu slabik, počátečního písmene…)
  • procvičování hláskové a slabičné stavby slova, rozbor stavby slova a slovotvorný rozbor
  • běhací diktát – přepis slov, časování sloves, vymýšlení vět s daným slovem
  • hledání synonym, antonym k vybraným slovesům
  • u žáků s odlišným mateřským jazykem nebo žáků se specifickými poruchami učení – rozšíření slovní zásoby, význam slov, nácvik správné výslovnosti, správné časování sloves

2. část - VĚTY S BAREVNÝM KÓDEM

Soubor obsahuje 250 vět.
Nedílnou součástí vět s barevným kódem jsou dešifrovací obálky a proužky k určování mluvnických kategorií.

Jak se s pomůckou pracuje?

  • Kartička má na lícové straně napsanou větu a tučným písmem je zvýrazněno sloveso, u kterého bude žák určovat mluvnické kategorie. Na rubové straně je pak vytištěn barevný kód.
  • Žák si před sebe položí dešifrovací obálku a proužky pro určování mluvnických kategorií.
  • Zasouváním proužků do otvorů obálky postupně určí všechny mluvnické kategorie zvýrazněného slovesa.
  • Vytvoří tak jedinečný barevný kód. Správnost řešení si může velice snadno ověřit otočením kartičky se slovem. Na rubové straně nalezne barevný kód, který si snadno porovná s kódem v obálce.
  • V přehledu karet s větami jsou barevně označeny karty s rčeními, příslovími, přirovnáními a pranostikami.
  • Zařazení těchto vět významně rozšiřuje užití pomůcky i pro literární a slohovou výchovu.

Možnosti využití vět:

  • určování mluvnických kategorií u zvýrazněných slov
  • určování slovních druhů ve větě
  • přepis vět
  • určování základní skladební dvojice, přísudkové a podmětné části
  • vytvoření souvětí z věty jednoduché
  • rozšíření věty o další větné členy
  • časování zvýrazněného slovesa dle pokynů učitele
  • tvoření skupin vět podle osoby, čísla, způsobu, času sloves
  • hledání dvojic vět, kde je zvýrazněné sloveso ve stejné osobě, čase…
  • převádění vět do jiného času, osoby…
  • tvoření příběhu s vybranými větami
  • seznámení s rčeními, příslovími, přirovnáními a pranostikami
  • vysvětlení významu rčení, přísloví, přirovnání a pranostik, možnost výtvarného zpracování,
  • pohybového vyjádření atd.

A jako bonus můžete pomůcku využít v rámci různých didaktických her

Na ťukanou

Na stole leží karty s větami, žáci stojí kolem stolu, učitel dává pokyn – např. najdi sloveso ve druhé osobě;
sloveso začínající na A; sloveso v minulém čase atd.; žák, který jako první na kartu ťukne prstem, vyhrává
kolo a kartu si bere.

Bingo

Každý žák si vybere určité množství karet s větami, např. šest a poté je vrací podle pokynů vedoucího hry
zpět do balíčku – např. vrať kartu, kde je sloveso v budoucím čase; kde je sloveso ve třetí osobě atd.,
vyhrává žák, který se první zbaví všech karet.

Pantomima

Hra s kartami slov. Žák si vylosuje kartu se slovem, potichu si slovo přečte a pantomimicky předvádí jeho
obsah. Ostatní žáci hádají. Ten, kdo uhodne, losuje si další slovo.

Domečky

Na několika místech ve třídě leží hromádky s větami. Žáci se pohybují po třídě za zvuku hudby a karty s
větami si libovolně berou z připravených hromádek, vyměňují mezi sebou nebo přemisťují z jedné
hromádky na druhou. V ruce mají vždy jen jednu kartu.
V okamžiku, kdy hudba utichne, přečtou si větu a hledají svůj „domeček“. Může to být například třídění do
skupin podle způsobu (domečky – oznamovací, rozkazovací, podmiňovací) nebo osoby (1. osoba, 2. osoba,
3. osoba) nebo času (minulý, přítomný, budoucí) nebo čísla (jednotné, množné).
Po zařazení do domečků žáci provedou vzájemnou kontrolu, případně kontroluje učitel. Pak se opět rozezní
hudba a hra pokračuje.

Uvedené aktivity jsou pouze inspirativní. Věříme, že využijete naplno potenciál, který naše pomůcka
nabízí, a přijdete na řadu dalších možností, jak ji didakticky využít.